wróć do listy

Ulgi dla Przedsiębiorców poszkodowanych przez powódź oraz infolinie ZUS i PIP

 

W obliczu katastrofalnej w skutkach powodzi, która nawiedziła południe naszego kraju wsparcie dla poszkodowanych przedsiębiorców staje się kluczowe.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) w odpowiedzi na trwające problemy, uruchomił infolinię, która pomoże osobom z terenów dotkniętych powodzią. Od 18 września do 4 października 2024 roku, w godzinach 8:00–15:00, przedsiębiorcy mogą skontaktować się pod numerami telefonów 33 825 31 34 oraz 76 876 45 76, aby uzyskać informacje o przysługujących im ulgach w opłacaniu składek.

 

Oświadczenie jako Klucz do Ulgi


Aby skorzystać z ulg, poszkodowani przedsiębiorcy muszą złożyć specjalne oświadczenie, w którym zadeklarują, że zostali poszkodowani w wyniku powodzi. To innowacyjne podejście pozwala im na odroczenie płatności składek za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 roku, z terminem ostatecznej zapłaty ustalonym na wrzesień 2025 roku. Takie wsparcie od ZUS, jak zauważył rzecznik Paweł Żebrowski, ma na celu złagodzenie skutków finansowych, jakie powódź przyniosła lokalnym przedsiębiorcom.

 

Możliwości Dostosowania Terminów Płatności


Przedsiębiorcy z terenów dotkniętych powodzią mają dodatkowe możliwości – mogą wystąpić do ZUS z wnioskiem o odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie należności na raty. Taka elastyczność pozwala dostosować obciążenia finansowe do realiów, z jakimi borykają się poszkodowani.

W przypadku zajęć już ustalonych, jak umowa o odroczenie lub rozłożenie na raty, również możliwe jest zawieszenie ich realizacji. Warunki te zapewniają, że przedsiębiorcy nie będą obciążani dodatkowymi finansowymi konsekwencjami w trudnych czasach.

 

Obowiązek Przekazania Dokumentacji


Mimo że płatnicy składek z terenów objętych powodzią nie są zwolnieni z obowiązku przekazywania do ZUS dokumentów rozliczeniowych za bieżące okresy, ZUS zapewnia, że w przypadku kłopotów z ich złożeniem, możliwe jest przekazanie dokumentów w późniejszym terminie. Paweł Żebrowski podkreśla, że brak przekazania tych dokumentów nie będzie skutkować żadnymi konsekwencjami. W sytuacji, gdy dokumenty nie zostaną złożone, ZUS utworzy wymiar składek z urzędu, jednakże płatnicy będą ostrzegani o tym w systemie eZUS i powinni zignorować to powiadomienie.

 

Infolinia PIP dla Pracowników i Pracodawców


Równolegle z działaniami ZUS, Państwowa Inspekcja Pracy (PIP) uruchomiła infolinię dla pracowników i pracodawców z terenów dotkniętych powodzią. Pod numerem 22 391 83 70, czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00–15:00, zainteresowani mogą uzyskać informacje dotyczące przysługujących im praw w zakresie czasu pracy, usprawiedliwiania nieobecności, wynagrodzenia za czas nieobecności oraz innych zagadnień związanych z prawem pracy w kontekście obecnej sytuacji kryzysowej.


Wsparcie ze strony ZUS i PIP stanowi istotny krok w kierunku pomocy przedsiębiorcom z terenów dotkniętych powodzią. Dzięki elastycznym rozwiązaniom i dedykowanej infolinii, przedsiębiorcy mogą uzyskać niezbędne informacje oraz wsparcie w trudnych czasach, co pozwoli im skupić się na odbudowie swoich firm i lokalnych społeczności.

Przedsiębiorcy powinni skorzystać z tych możliwości, aby zminimalizować skutki finansowe katastrofy i lepiej przejść przez okres odbudowy.

 

#ZUS #Powódź #UlgiDlaPrzedsiębiorców #WsparcieFinansowe #PIP #BezpieczeństwoFinansowe #OdbudowaPoPowodzi #Przedsiębiorcy #PomocDlaPoszkodowanych #PrawoPracy #Zasiłki #Zatrudnienie #PrawaPracownika #Polska #Kryzys #PpmocPowodzianom #Księgowość #DoradztwoPodatkowe #DoradztwoPrawne #ETLGLOBALPolska #księgowaniepl

 
 

Skontaktuj się z nami

Nasz doradca odpowie na każde pytanie

Telefon

+48 22 243 01 10

E-mail

bok@ksiegowanie.pl

Biuro główne:

Twarda 18

00-105 Warszawa

PANEL KLIENTA LinkedIn Ksiegowanie.pl Facebook Księgowanie.pl