Firmę możesz zarejestrować Online za pośrednictwem platformy CEIDG - Centralna Ewidencja Informacji o Działalności Gospodarczej (ceidg.gov.pl).
Wniosek możesz podpisać z użyciem bankowości internetowej, profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego.
Co to jest Profil Zaufany?
Profil Zaufany jest bezpłatnym narzędziem potwierdzającym tożsamość obywatela w elektronicznej administracji, przypisanym do konkretnego numeru PESEL, w kontaktach on-line z urzędami. Podpis ten jest równoważny podpisowi własnoręcznemu. Profil zaufany zawiera przede wszystkim imię, nazwisko, e-mail, PESEL i identyfikator użytkownika, czyli login. Profil zaufany jest ważny 3 lata, później można przedłużyć jego ważność.
Jak założyć Profil Zaufany?
Co to jest kwalifikowany podpis elektroniczny?
Podpis elektroniczny jest to zaawansowany podpis elektroniczny, który jest składany za pomocą kwalifikowanego urządzenia do składania podpisu elektronicznego i opiera się na kwalifikowanym certyfikacie podpisu elektronicznego. Jest to usługa komercyjna. Można wykorzystywać go również później, np. do podpisywania umów i faktur. Zakup podpisu elektronicznego na potrzeby działalności gospodarczej może być zakwalifikowany, jako koszt uzyskania przychodu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Jak kupić kwalifikowany podpis elektroniczny?
Musisz zawrzeć z kwalifikowanym podmiotem umowę subskrybencką, której warunki określa polityka certyfikacji lub kodeks postępowania certyfikacyjnego. Certyfikowanych dostawców nadzoruje Ministerstwo Cyfryzacji a ich listę możesz znaleźć na stronie Narodowego Centrum Certyfikacji (NCCert). Cena ustalana jest przez dostawców i zależy od długości ważności certyfikatu (rok lub dwa lata) oraz rodzaju urządzenia do składania podpisu elektronicznego (czytnik kart USB, token USB lub PCMCIA). Umowę trzeba podpisać osobiście u dostawcy. Dostawca potwierdza tożsamość kupującego na podstawie dowodu osobistego. Później musisz zainstalować otrzymane oprogramowanie.
Jak założyć firmę za pośrednictwem CEIDG?
Wejdź na stronę ceidg.gov.pl i:
1. Załóż konto
2. Aktywuj je (maila aktywacyjnego znajdziesz w swojej skrzynce pocztowej)
3. Zaloguj się
4. Przygotuj wniosek
5. Podpisz i wyślij wniosek
Dowodem złożenia wniosku o rejestrację firmy w CEIDG, będzie Urzędowe Poświadczenie Odbioru wysłane Ci mailem.
Telefon |
|
Biuro główne: Twarda 18 00-105 Warszawa |